Saturday

Selamat Hari Guru

"Berdiri... Selamat Pagi Cikgu..." itulah ucapan yang kita semua pernah ucapkan kepada setiap cikgu2 kita. Kerjaya sebagai cikgu sememangnya suatu kerja yang sangat murni, mengajar anak2 Malaysia kita untuk mengenali huruf, angka dan menurunkan ilmu yang sangat berguna buat kita melayari kehidupan kita ini.

Ingatkah lagi akan cikgu2 kita dahulu, diwaktu tadika, darjah 1 hinggalah kita menjejakkan kaki ke menara gading dulu? Doakanlah mereka agar sentiasa dirahmati dan diredhai kehidupan mereka oleh Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Semoga mereka happy selalu..

Teringin dihati ini untuk melawati... mengunjungi cikgu2 saya dulu... di Melaka... mudah2an suatu hari nanti termakbur hasrat ini, insyallah..

Disini saya nak kongsikan gambar yang diambil kehari2 akhir persekolahan di Sekolah Kebangsaan Sungai Udang, Melaka pada 1981.

Gambar dari kanan, Rizal (Ketua Pengawas), Cikgu Hamzah (Juga cikgu pengakap), saya (walaupun kecik jadi penolong pengawas jugak), Amir. Dibelakang dari kanan, Abdul Rahman Md Desa & Mohd Redza Mohd Idris.. Kedua2nya sahabat rapat suatu ketika dulu... emmm dimanakah mereka kini? semoga diketemukan kami nanti, insyallah.

Akhirnya.... "berdiriiiii.... Terima kasih cikguuuu...."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...