Tuesday

Hadapilah Cabaran Yang Mendatang


Beberapa hari lalu, ketika melayari Youtube.com saya terjumpa dengan video diatas. Ikhlasnya video tersebut ringkas je tapi memberi kesedaran mendalam buat diri ini. Hayatilah video diatas dulu, nanti anda bacalah kembali coretan ini.

Setiap hari kita dihidangkan dengan pelbagai cabaran dan dugaan, untuk kita tempuhi... kekadang kecil dan ada kalanya besarrr rintangan didepan.. semua dihulur untuk kita rasai pahit getir kehidupan ini... rasai sakit pedih perjuangan ini.

Apa jua yang kita lakukan diluar sana, didalam famili sendiri atau didalam biz Alpha Lipid ini... cabaran, dugaan dan rintangan tetap ada... SETIAP HARI... setiap kanan dan kiri... dan sering juga kita keletihan dalam menghadapi cabaran yang datang... terasa sangat lemah.. bagai tiada harapan dan jalan penyelesaian... hampir kita berputusasa kerana kudrat dah tak banyak mana...

Namun... didikan selama ini mengajar, Yang Maha Kuasa itu ADA.. yang kita perlu terus positif...

Positif! Positif! Positif!

"Aduhhhh... sakitnyaaaa... pedihhh terasa... sakitttt...."

Susah payah, akanku usahakan juga, dengan titisan keringat yang masih ada akanku cuba bangun kembali... biarpun jatuh lagi... berkali2... biarpun sakit pedih... penat dan jerih.. akanku bangun juga... akanku gagahi.. akanku usahakan juga demi famili... anak2 dan isteri tercinta... Siapakah lagi yang akan membela nasib mereka kalau bukan diri ini? Biarlah apapun yang menimpa, kecil atau sebesar mana.. biarpun kudrat dah tak banyak mana, usaha akan tetap aku berikan... akanku teruskan perjuangan ini..

Semoga perjuangan ini mampu memberi manfaat buat semua...

Insyallah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...