Friday

Diizinkan lagi buat kita, Ramadhan kembali semula

Syukur alhamdulillah, semasa solat jumaat tadi dipesan2... diingat2kan bahawa umur yang panjang ini hanya sekadar pinjaman, ramadhan yang tiba perlulah dimanfaatkan...

Tatkala tarawih ingin bermula, imam mengingatkan pula, semoga kembalinya ramadhan kali ini... mengizinkan kita sekali lagi bertemu dengan malam penuh barakah, malam seribu bulan, malam lailatulqadar... insyallah... Sekembali dari tarawih, yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang menurunkan hujan bagi menyambut Ramadhan ini, kami sekeluarga menyambutnya dengan doa, agar segala perjuangan kita dipermudahkan didunia dan diakhirat sana, insyallah.

Dikesempatan ini saya dan isteri ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Mulia, Bulan Ramadhan buat semua, semoga berlipat gandalah hendaknya amalan kita semua, insyallah.

Ingin berkongsi disini, salah satu ucapan dari warga AlphaLipid.Net dari Jitra, Kedah... Cik Nurul yang menghantar sms yang berbunyi "Jika semua harta adalah racun, maka ZAKATlah penawarnya, jika keseluruhan umur adalah doa maka TAUBATlah ubatnya dan jika seluruh bulan adalah noda, maka RAMADHANlah pemutihnya... Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...